دندان زیبا بدون شک تاثیر به سزایی بر روی زیبایی لبخند و چهره هر شخص میگذارد. اما شاید درصد پایینی از انسانها به صورت مادرزادی دندانهایی سفید و مرتب داشته باشند. امروزه با پیشرفت علم در صنعت دندانپزشکی این امکان برای هر کسی وجود دارد تا با هزینه ای نه چندان هنگفت، لبخند و چهره زیبا تری را تجربه کند.


روشهای مختلفی برای زیبا سازی دندان وجود دارد که کامپوزیت دندان یا ونیر کامپوزیت یکی از آنهاست.


کامپوزیت مواد خمیری است که برای ترمیم و پر کردن دندان از آن استفاده می شود. این مواد همرنگ دندان بوده و پزشک معالج لایه نازکی از آن را روی دندان گذاشته و برای تثبیت آن از لایت کیور یا نور آبی استفاده می کند.


انواع کامپوزیت دندان

کامپوزیت ها به طور کلی نسبت به شید رنگی و اندازه ذرات آن به 4 دسته متفاوت تقسیم بندی می شود


کامپوزیت هیبرید، کامپوزیت میکروفیلد، کامپوزیت نانوفیلد و IPS ونیرها


ترمیم دندان با کامپوزیت به دلیل اینکه این مواد رنگی شبیه به دندان دارند، بسیار مورد توجه قرار گرفته است. اما با توجه به نوع دندان و جایگاه آن در دهان باید از انواع مختلف کامپوزیت استفاده کرد. دندان های جلو باید درخشنده تر، و دندان های عقب استحکام بیشتری داشته باشند.


کامپوزیت های هیبرید مناسب برای دندان های خلفی و بزرگتر که استحکام بیشتری دارند و برای جویدن غذا از آن استفاده می شود بیشتر کاربرد دارد.


کامپوزیت های میکروفیلد از ذرات ریز تری نسبت به مابقی کامپوزیت ها درست شده و استحکام کمتری دارند اما پس از پالیش، سطحی درخشان و براق تری به جای میگذارد. هر چه قدر سطح کامپوزیت کار شده بر روی دندان ها صاف تر باشد، رنگ گرفتن آن در طولانی مدت و نیاز به پالیش مجدد آن کمتر می باشد.


کامپوزیت های نانوفیلد به گونه ای ساخته شده اند که می توان هم زمان از آن هم به عنوان زیبایی و هم به عنوان موادی برای استحکام بیشتر از آن استفاده کرد.


IPS ونیر ها نسل جدید کامپوزیت ها می باشد که در ساخت آن از ذرات سرامیکی استفاده شده است. این ذرات باعث ایجاد استحکام بالاتر و ثبات رنگ بیشتر شده و از نظر ظاهری بیشترین شباهت ممکن نسبت به لمینیت های سرامیکی را دارد.


کامپوزیت ها با شید های رنگی متفاوتی در بازار موجود بوده و از رنگ های نرمال تا سفید یخچالی در دسترس است. به صورت معمول برای اصلاح شکل و فرم و رنگ دندان، برای اصلاح شکل ظاهری دندان های ریز و یا میخی شکل، دندان هایی که بین آنها فاصله وجود داشته باشد از کامپوزیت می توان استفاده کرد. همچنین افرادی که دندان های آنها بی نظمی خفیفی دارند نیز می توانند به جای ارتودنسی از کامپوزیت استفاده کنند. ضمن اینکه به اشخاصی که تمایل به داشتن دندان های بسیار سفید هستند نیز به جای بلیچینگ که نتیجه کاملا مطلوب و دلخواهی به همراه نخواهد داشت، عمل زیبایی کامپوزیت پیشنهاد می شود.


امروزه در بازار دندانپزشکی شرکت های بسیار زیادی در زمینه تولید کامپوزیت اقدام کرده اند و شاید به سختی بتوان گفت که بهترین برند کامپوزیت چیست، اما با کمی تحقیق، و بررسی وبسایت کافه دنتیست به راحتی می توانید تحلیل درستی از انواع کامپوزیت های موجود در بازار داشته باشید و خرید بهتری انجام دهید.


دسته بندی وبلاگ

نمونه دسته بندی 1

نمونه دسته بندی 2

نمونه دسته بندی 3

نمونه دسته بندی 4

نمونه دسته بندی 5

نوید اکباتان



پرفروشترین ها

اسلایدر اضافی: محصولی برای نمایش وجود ندارد!×