بهترین یونیت‌ های دندانپزشکی کدام هستند؟
بهترین یونیت‌ های دندانپزشکی: یکی از دغدغه‌های اصلی دندانپزشکان تهیه یونیت‌های مناسب برای مطب است. یونیت‌ دندانپزشکی اولین تجهیزات دندانپزشک است که مراجعه‌کننده آن را مشاهده می‌کند به همین دلیل می‌تواند در میزان رضایت بیماران نقش مهمی داشته باشد. یونیت دندانپزشکی را می‌توان میز کار دندانپزشک دانست که باید در آن بهترین بازده را داشته باشد. به همین دلیل انتخاب بهترین یونیت دندانپزشکی نیازمند تحقیق و در نظر گرفتن تمامی جنبه‌ها و عوامل تاثیرگذار است.

ویژگی‌های بهترین یونیت‌ های دندانپزشکی
برای انتخاب بهترین یونیت دندانپزشکی باید از ویژگی‌های بهترین یونیت دندانپزشکی مطلع بود و با در نظر گرفتن تمامی عوامل به انتخابی مناسب دست زد. در ادامه به برخی از این ویژگی‌ها اشاره می‌کنیم:

راحتی در استفاده: اولین موردی که در انتخاب یونیت دندانپزشکی اهمیت دارد، راحتی دندانپزشک است. دندانپزشک باید بتواند به راحتی شرایط دهان و دندان بیمار را کنترل کند و به این ترتیب بهترین عملکرد را داشته باشد.
دسترسی آسان: از آنجا که تمامی لوازم دندانپزشک باید به آسانی در دسترس او قرار گیرند، یونیت دندانپزشکی نیز باید به گونه‌ای باشد که دندانپزشک بتواند به سادگی به تمامی اینسترومنت‌های مورد نیاز دسترسی داشته باشد.
ثبات رنگی: از آنجا که یونیت دندانپزشکی نیاز به تمیز کردن و ضدعفونی کردن به صورت مرتب دارد، باید دارای ثبات رنگی بالایی باشد تا در صورت استفاده زیاد از مواد شیمیایی ضدعفونی‌کننده رنگ خود را از دست ندهد.


عوامل موثر در خرید بهترین یونیت‌ های دندانپزشکی
عوامل بسیاری در خرید بهترین یونیت دندانپزشکی موثر هستند که باید در نظر گرفته شوند. در نظر گرفتن این عوامل به دندانپزشک کمک می‌کند تا بتواند به درستی تصمیم بگیرد و از خرید خود راضی باشد. در ادامه به برخی از این عوامل اشاره می‌کنیم:

قیمت مناسب یونیت دندانپزشکی
زیبایی یونیت دندانپزشکی
کیفیت خدمات پس از فروش
موارد مربوط به محل نصب یونیت
عملکرد ایمن و راحت یونیت دندانپزشکی
بهترین یونیت‌ های دندانپزشکی


برند‌های فراوانی در ایران و خارج از ایران وجود دارند که ارائه‌دهنده یونیت‌های دندانپزشکی هستند. انتخاب بهترین یونیت دندانپزشکی از میان برند‌های ارائه‌شده، بستگی به خواسته‌های شما از یونیت مورد نظر است. در ادامه به معرفی برخی از بهترین یونیت‌های دندانپزشکی اشاره می‌کنیم:

یونیت دندانپزشکی شیک طب
یونیت دندانپزشکی شیک طب دارای طراحی زیبا و جذابی است و از نظر امکانات نیز بسیار کاربردی می‌باشد. این یونیت دارای موتور جکی بی صدا و حافظه‌دار است و می‌تواند 8000 نیوتون نیرو را تحمل کند. تابلت یونیت دندانپزشکی شیک طب دارای 4 شلنگ از بالا یا پایین است و قابلیت اضافه کردن شلنگ پنجم را نیز دارد. روکش صندلی این یونیت از کیفیت خوبی برخوردار است و در رنگ‌های مختلفی به فروش می‌رسد. این روکش‌ها قابلیت شستشو دارند و در اثر ضدعفونی رنگ خود را از دست نمی‌دهند.

زیر سری دو محوره باعث می‌شود تا از این یونیت بتوان برای کودکان نیز استفاده کرد. جعبه متصل به یونیت دارای کاسه کراشوار سرامیکی متحرک است و پدل چند منظوره آن نیز به دندانپزشک این امکان را می‌دهد تا به کمک آن صندلی و چراغ را کنترل کند.

یونیت دندانپزشکی فیروز دنتال

یونیت دندانپزشکی فیروز دنتال دارای سیستم حذف صدا و سامانه پنج شلنگ از بالا است. مدل دسته صندلی متحرک این یونیت نیز وجود دارد. پشتی صندلی یونیت دندانپزشکی فیروز دنتال قابل تنظیم است و تابت مجهز به میکروموتور دارد.

یونیت دندانپزشکی پارس طب صدف

یونیت پارس طب صدف دارای تابلت دستیار با قابلیت کنترل کامل صندلی و چراغ است. موتور گیربکسی 220 ولتی و زیر سری دو محوره از دیگر ویژگی‌های این یونیت دندانپزشکی هستند. روکش صندلی‌ها قابل شستشو و با کیفیت رنگ بالا هستند. یونیت پارس طب صدف دارای پدال چند منظوره با قابلیت کنترل صندلی و چراغ هستند.

یونیت دندانپزشکی پارس دنتال k24

این یونیت دندانپزشکی از بهترین و با کیفیت‌ترین یونیت‌های دندانپزشکی است که تابلت 3 شلنگ از بالا دارد. زیر سری دو محوره، ساکشن آبی، تابوره و فوت کنترل از دیگر ویژگی‌های این یونیت دندانپزشکی است. ذکر این نکته لازم است که یونیت دندانپزشکی پارس دنتال k24 از یونیت‌های دندانپزشکی دارای قیمت مناسب است که در عین حال از کیفیت عالی نیز برخوردار است.

یونیت دندانپزشکی زیگر V1000

از دیگر مدل‌های یونیت دندانپزشکی، یونیت دندانپزشکی زیگر V1000 می‌باشد که پرطرفدار در بازار است و بسیاری از دندانپزشکان از آن استفاده می‌کنند. این یونیت دارای سیستم 5 شلنگه است که سه شلنگ آنگل، توربین، پوآر و یک نگهدارنده جهت لایت یا پیزو دارد. از دیگر ویژگی‌های این یونیت دندانپزشکی می‌توان به قابلیت کنترل صندلی از سه مکان، قفل بادی بازو، صفحه نگاتوسکوپ، چراغ LED و چرخش 90 درجه باکس یونیت اشاره کرد. ساکشن آبی و هوایی همراه با فیلتر نیز از دیگر امکانات این یونیت دندانپزشکی می‌باشد.